2017/01/30

Inspirujeme / Černobílý severský obývák 2x jinak

Než jsem se pustila do realizace našeho obývacího pokoje, strávila jsem na internetu skutečně hodně času. Instagram, Pinterest a blogy známých interiérových designérů jsem vzala útokem. Vždy, když už jsem si myslela, že jsem objevila něco skutečně úžasného, našla jsem většinou za chvíli něco ještě lepšího a původní plány vzaly za své. Nacházela jsem stále další a další designovky, které jsem nutně musela mít, a nakonec z toho v prvním návrhu vyšla neuvěřitelná slátanina.

Takže moje první rada zní: Před zahájením nákupu promýšlejte kompletní realizaci  interiéru, který se vám bude líbit jako celek. Sledujte, jak spolu jednotlivé detaily souvisejí, a nechte se inspirovat.

Rada druhá: Kreslete! Načrtněte si půdorys, ideálně v měřítku, vystřihněte si z papíru nábytek dle reálných rozměrů a posunujte, přesunujte a idealizujte. Uvidíte, že často přijdete na řešení, která jste před tím neviděli.

Třetí rada zní: Vytvořte si nákupní seznam (wish list), který budete postupně realizovat, a předpokládám, že i postupně doplňovat. Držte se přitom jedné linie a neuhýbejte z ní pokaždé, když se vám zalíbí nějaká nová věc.

Nordic Day - eshop se severským designem

Co považuji za neméně důležité, je barevné ladění interiéru. Barvy mají být voleny tak, aby na vás nekřičely, ale jen podprahově vyvolávaly příjemný pocit z místa. Já jsem zastáncem neutrálních zemitých barev na zdech, jedné, maximálně dvou na nábytku (ideálně světlých a korespondujících s barvou stěn) a podobných barev na doplňcích. Zde si můžete dovolit jednu nebo dvě barevné odlišnosti, ale nezapomeňte barvu vždy zopakovat vícekrát. Jeden „výkřik“ většinou působí jako pěst na oko.

Nordic Day - eshop se severským designem


Připravila jsem pro vás dvě verze pohledu na náš obývací pokoj, respektive jeho část – čtecí koutek, v klasických barevných kombinacích BÍLÉ a ČERNÉ, abyste jasně viděli, co udělá s místem pár doplňků.

1 / VARIANTA BÍLÁ


Nordic Day - eshop se severským designem

Signifikantní pro skandinávský interiér jsou kožešiny, polštáře a deky. Ať už ležérně pohozené na sedačce nebo umístěné v koších. Určitě najdete nepřeberné množství barev, ale jak jsem psala výš, držte se jedné barevné linie. Variabilitu umožňuje deka Cross blanket black značky Pia Wallén, která má každou stranu jinou a přestože není z nejlevnějších, kvalita je na první dotek jednoznačně TOP. Vzor křížů naděje se opakuje na polštáři i kulatém tácu stejné značky.

Nordic Day - drátěný koš Grey

Světle šedý drátěný koš Grey (tady ve velikosti medium) od Ferm living můžete (ale nemusíte) opatřit dřevěným poklopem, čímž si vytvoříte menší stolek. Odkládací stolky neodmyslitelně patří do severského bydlení a v tomto případě je úžasné, jak spolu funguje design a užitečnost. 

Nordic Day - eshop se severským designem

Pro bílé doplňky jsem vybrala značku Kähler. Ujela jsem si na keramické váze Omaggio Pearl (Už jste viděli novou skleněnou kolekci?) a lucernách ze série Urbania. Myslím, že jejich rodina se bude postupně rozrůstat (rozumějte: Budu doplňovat svůj wish list. :) a taky pravděpodobně přesouvat všude po domě. Je to pár kousků, ale dohromady příjemně ladí. Pro zařizování pěkného interiéru platí - méně je více!


2 / VARIANTA ČERNÁ 


Nordic Day - Lampa House Doctor

Dalšími výraznými prvky skandinávského bydlení jsou lampy, svícny a svíčky. Černá lampa Club Black má krásný jednoduchý design, kterým přitáhla moji pozornost už při prvním prolistování katalogu. House Doctor ji nabízí i v nástěnné variantě a tu bych si uměla představit v ložnici nad nočním stolkem. Do obývacího pokoje většinou doporučuji umístit stolní nebo stojací lampu, jejíž tlumené světlo večer vytvoří příjemnou atmosféru. Sledování televize bez dalšího osvětlení se stejně nedoporučuje:).
 
Nordic Day - eshop se severským designem

Černý svícen Line Black od by Lassen je minimalistická klasika, kterou zná snad každý fanda nordic designu. Ten si prostě buď zamilujete nebo vám nesedí. Ale časem zjistíte, že po něm pokukujete a nakonec uznáte, že se vám vlastně líbí. Každý se v průběhu zařizování interiéru hledá a své názory mění... I já si tím prošla.

Svíčky Skandinavisk

Když už jsem nakousla příjemnou atmosféru s tlumeným světlem, plamen svíčky považuji za nutnost. Svíčky Skandinavisk nejen skvěle vypadají, ale i nádherně voní. Do černého koutku jsem pochopitelně volila černou vonnou svíčku Koto (domov), ale svou vůní mě dostala spíš bílá Lempi (láska), kterou najdete na konferenčním stolku. To dřevěné víčko je krásný drobný detail a navíc má i svou funkci. Pokud by intenzita vůně nevyhovovala, víčko ji lehce ztlumí.  Na fotkách vidíte výš zmiňovanou deku od studia Pia Wallén tentokrát s lícovou černou stranou a taky kovový odkládací stolek DLM Black od Hay. Vzhledem k mé vášni pro změny, s kterou souvisí neustálé přemisťování věcí, je ručka na lehkém stolku velice praktickou záležitostí. Skutečně dokonalý kousek, ostatně jako vše od Hay.

Nordic Day - eshop se severským designem

Hrubě pletený pléd z merino vlny byl láskou na první pohled. Pokud sledujte na Instagramu účty zaměřené na severské bydlení, jistě jste zaznamenali záplavu těchto dek. Přiznávám, ani já jsem neodolala a pokaždé, když ji beru do ruky, vzpomenu na babičku a její: „Hlavně nohy v teple“... a že jsou. Keramická váza Hammershøi Anthracite a plakát The Wing of Ikaros od Magdaleny Tyboni vše pěkně doplňují.

Keramická váza Hammershøi Anthracite a plakát The Wing of Ikaros

Bílou variantu bych viděla spíš na jaro, tmavá verze je vyloženě zimní. Nicméně v obou případech se jedná pouze o hru s doplňky, které můžete kdykoliv kamkoliv přemístit a vyladit si dané místo podle aktuální nálady.

Nordic Day - eshop se skandinávským designem

Takže mé poslední doporučení zní: Vytvořte neutrální základ, to co je neměnné, a pak si už jen hrajte a bavte se.

Klára (kajastef) a Nordic Day

1 komentář:

  1. Parádní inspirace. Mně osobně se černobílá v interiéru hrozně líbí. Třeba náš obývák taky máme sladěný jen do černé a bílé a myslím si, že to vypadá dobře. Jen teda sedačka je tak napůl. Ta je totiž šedá.

    OdpovědětVymazat

Děkujeme za vaši návštěvu a komentáře! :-)